Dieta kapuściana


Dieta kapuściana jest z pewnością jedna z bardziej monotonnych diet. Przez siedem dni nastawiona jest na spożywanie zupy kapuścianej. Możemy więc skorzystać także  z przepisów innych diet, śródziemnomorskiej, diety Dukana, diety Kwaśniewskiego czy diety trzynastodniowej. Jeśli jednak chcemy szybko zadowolić się wyraźnymi efektami, to dieta kapuściana będzie najodpowiedniejsza, bo trwa tylko tydzień. Nie jest jednak wskazana dla osób, które nie przepadają za smakiem kapusty, dla tych lepsza może być dieta kopenhaska, która opiera się na produktach nisko węglowodanowych i niskokalorycznych i trwa tylko tydzień dłużej. Co jednak jest dużym plusem diety kapuścianej, a co jest nie dopuszczalne, wyżej wymienione diety, to reakcja na uczucie głodu. Możemy bowiem w takich sytuacjach sięgać po talerze zupy kapuścianej i jeść w takich ilościach, by nasycić żołądek. W innych przypadkach pozostaje nam przetrzymanie głodu, albo duże ilości wody mineralnej. Dlatego podczas stosowania diety kapuścianej nie pojawiają się  bóle głowy, zawroty czy omdlenia, co może być charakterystyczne dla diet białkowych czy nisko węglowodanowych. Jeśli nie jesteśmy pewni, jaki rodzaj diety zastosować, a także który będzie odpowiedni dla nas, to możemy poradzić się dietetyka. Dieta kapuściana znajduje o wiele więcej zwolenników niż dieta proteinowa, białkowa, czy tłuszczowa wszystko. Najczęściej dietetycy zalecają jednak odstawianie diet, nastawionych na szybki efekt, a wprowadzenie diety powolnej w skutkach ale zdrowszej i bardziej zbilansowanej.

W aptekach znajdziemy wiele suplementów diet i produktów wspomagających odchudzanie. Także dieta kapuściana dostępna jest w kapsułkach. Nie musimy więc samodzielnie przyrządzać zupy kapuścianej i katować się jej smakiem, jeśli nie przepadamy za kapustą. Wystarczy zażywanie tabletek, by waga spadała i przynosiła pożądane rezultaty. Mało tego kapsułki zawierają także dodatkowo witaminy i minerały, które uzupełniają braki wywołane ubogim i dość monotonnym planem żywieniowym. Należy bowiem pamiętać, że dieta kapuściana jest bardzo uboga w magnez, żelazo, wapń czy witaminę C, co dość negatywnie wpływa na nasz organizm, nawet tylko w tak krótkim czasie jej stosowania. Kapsułki natomiast uzupełniają witaminy i minerały, dlatego można je stosować dłużej, a tym samym spodziewać się lepszych efektów.

Mylne jest jednak wrażenie, że zażywając tabletki z dietą kapuścianą można jeść wszystko i w dowolnych ilościach. Także należy trzymać dietę, eliminując potrawy wysokokaloryczne, węglowodany i tłuszcze zwierzęce, czy roślinne w nadmiernych ilościach tutaj. Często też zaleca się wypróbowanie diety kapuścianej w naturalnej postaci, a więc gotując zupę i przestrzegając jadłospisu na siedem dni, by sprawdzić jak znosimy ten rodzaj diety, oraz jak ona wpływa na nasz organizm. Jeśli nie odczuwamy żadnych skutków ubocznych i czujemy się dobrze, to może my sięgać po kapsułki z dietą kapuścianą dostępne w aptece. Ten rodzaj stosowania diety, jest jednak droższy, a z pewnością warto skład kapsułek konsultować z lekarzem pierwszego kontaktu, bądź dietetykiem.

                                       cabbage diet

Każdy, kto choć raz próbował się odchudzać, wie że jest to bardzo trudne i wymaga wyrzeczeń, zwłaszcza jeśli dieta trwa dłużej jak miesiąc. Są jednak diety, jak na przykład kapuściana, w których wyrzeczenia trwają maksymalnie tydzień czasu. Jest to bardzo dobry argument, by sięgnąć po dietę kapuścianą, nawet jeśli nie do końca przepadamy za kapustą. Tydzień wyrzeczeń daje nam efekt sześciu kilogramów mniej. Ponadto w tak krótkim czasie, dieta nie jest w stanie wyrządzić naszemu organizmowi większych problemów, czy ubytków zdrowotnych. Jednakże, jeśli odczuwamy jakiekolwiek dolegliwości, bóle żołądka, nerek, czy bóle głowy, to powinniśmy konsultować się z lekarzem, albo odstawić jej stosowanie. Jak każda dieta, kapuściana wymaga konsekwencji i silnej woli pl.wikipedia.org. Dziennie spożywamy tą samą zupę, a z ulubionymi potrawami musimy się  rozstać. Także dla przedłużenia efektu warto wysokokaloryczne produkty po skończonej diecie odstawić. Dieta kapuściana jest szczególnie trudna do przeprowadzenia, jeśli pozostali domownicy jedzą tradycyjne dania, na które nam tylko leci ślinka. Dlatego należy to brać pod uwagę, bo podjadanie czy wprowadzanie zakazanych produktów do diety niweluje całkowicie jej końcowy efekt. Dieta ta wiąże się także z dość niskim budżetem.  Jest to też jej duży walor, ponieważ nie musimy inwestować pieniędzy, zwłaszcza jeśli nie jesteśmy pewni czy uzyskamy pożądane rezultaty. Zawsze warto konsultować plan żywieniowy diety kapuścianej z dietetykiem, który pomoże szybko ustalić czy ten rodzaj diety jest dla nas właściwy.

W diecie kapuścianej najważniejszym składnikiem jest zupa. Nie dostarcza ona jednak organizmowi wszystkich niezbędnych składników, dlatego w pewnym stopniu dieta ta dopuszcza także używanie tłuszczów. Faworyzuje się tutaj tłuszcze roślinne, ponieważ  wytwarzają one kwasy oleinowe, których człowiek nie jest w stanie samodzielnie wytworzyć https://pl.wikipedia.org/wiki/Dieta_niskow%C4%99glowodanowa. Zalecana jest szczególnie oliwa z oliwek i olej rzepakowy. Tłuszcze te można spożywać nawet codziennie, nie tylko bowiem nie powodują one nadmiernego tycia, ale są zdrowe dla naszego organizmu, uszczelniają między innymi naczynka krwionośne, korzystnie wpływają na obniżanie cholesterolu i wskaźnik glikemiczny, ponieważ dzięki nim poziom cukru podnosi się o wiele wolniej. Tłuszcze roślinne możemy stosować do warzyw, mięs, jak i ziemniaków czy ryżu.

Dieta kapuściana eliminuje natomiast prawie do zera tłuszcze zwierzęce, masło, śmietanę i tym podobne. Nie jest to jednak bardzo rygorystyczne stanowisko, w diecie bowiem można od czasu do czasu sięgnąć po łyżeczkę masła czy śmietany. Jednakże tłuszcze te nie mają tylu odżywczych  czynników dla organizmu, są natomiast bardzo kaloryczne, a przede wszystkim produkują kwasy oleinowe, które również wytwarza człowiek. Dlatego właśnie można się obejść bez ich stosowania, mało tego ich brak nie wpływa negatywnie na dietę czy funkcjonowanie organizmu, czasem ich brak może nawet przyspieszyć odchudzanie. Tłuszcze są bardzo ważnym elementem każdej diety, dlatego należy je ograniczać, ale z jednocześnie nie eliminować całkowicie, nawet jeśli dieta trwa tylko siedem dni.

W dietach najważniejsze jest, by dobrać je odpowiednio dla siebie. Można stosować różne rodzaje diet, które na pozór przyniosą pożądany efekt, ale będą miały też przykre konsekwencje dla naszego zdrowia i organizmu. Dieta kapuściana wydaje się być niezwykle zdrowa i polecana dla każdego. Jednakże jej niski skład  podstawowych minerałów i składników i witamin jest niebezpieczny dla osób młodych, dzieci, matek karmiących piersią, kobiet w ciąży, a także osób starszych.  Brak witamin i minerałów może być niebezpieczny w szczególności dla małych dzieci.  Dietetycy przestrzegają, by nawet osoby zdrowe wprowadzały ten rodzaj diety tylko na tydzień czasu, a potem powracały do standardowych posiłków, dostarczających wszystkich niezbędnych składników organizmowi. Dieta kapuściana nie jest też idealnym rozwiązaniem dla osób bardzo otyłych. W ciągu tygodnia można za pomocą zupy kapuścianej stracić maksymalnie sześć kilo, jeśli więc planujemy zrzucić 15 czy nawet więcej, to musielibyśmy stosować dietę około miesiąca, co może być bardzo niebezpieczne dla naszego organizmu. 

Kto więc z powodzeniem może wykorzystywać walory tej diety i cieszyć się jej efektami? Przede wszystkim osoby w pełni zdrowe, a także te, które mają lekką nadwagę, oponkę na brzuchu, bądź te, które chcą wrócić do poprzedniego stanu wagi po świętach, wakacjach czy uroczystości rodzinnej. Bezwzględnie po zakończonej diecie warto zrobić kontrolne badania krwi, by przekonać się, że dieta w żaden negatywny sposób nie wpłynęła na nasze zdrowie i nasz organizm.

Rate this post