Sposób na zakwasy


Sama nazwa zakwasy wzięła się od efektów zakwaszenia mięśni. Jeszcze jakiś czas temu uważano, że ból po wysiłku powodowany jest nagromadzeniem kwasu mlekowego, jednak prowadzone w tym celu badania nie potwierdziły tej teorii. Wywnioskowano natomiast, że ból jest powodowany przez mikrourazy włókien mięśniowych, z ang. DOMS (delayed onset of muscle soreness), co w wolnym tłumaczeniu można określić jako „opóźniony napad bolesności mięśnia”.

Sam kwas mlekowy, który jest produktem ubocznym metabolizmu faktycznie gromadzi się w mięśniach poprzez niedobór tlenu, ale to jednak nie on jest odpowiedzialny za ból, który może się pojawić po 24-72 godzinach od wysiłku.

Warto wspomnieć, że „zakwasy” to prawidłowy proces dla mięśni, które nie są przyzwyczajone do dużego wysiłku, ponieważ w tym czasie są one regenerowane i wzmacniane. Na przyszłość aby uniknąć zakwasów warto przeprowadzić intensywną rozgrzewkę przed ćwiczeniami lub wysiłkiem fizycznym.

Sposoby na zakwasy

Dla zapominalskich poniżej proponujemy co jest dobre na zakwasy https://pl.wikipedia.org/wiki/Weganizm.

  • Picie soku z wiśni zarówno przed wysiłkiem jak i po wysiłku znacznie zmniejsza prawdopodobieństwo lub czas trwania bólu mięśni. Zawarte w nim składniki (flawonoidy i antocyjany) mają działanie przeciwzapalne i łagodzące ból mięśni.
  • Aby ból ustąpił warto zadbać o relaks mięśni. W tym celu należy wziąć nieco dłuższy prysznic, podczas którego słuchawką prysznicową będziesz masować obolałe partie mięśni, naprzemiennie zmieniając wodę ciepłą na zimną. Dzięki temu mięśnie się rozluźnią, a sam ból powinien szybciej ustąpić. Posiadacze wanien mogą zdecydować się na gorącą kąpiel, która powinna przynieść podobne efekty tutaj.
  • Skutecznym sposobem w walce z zakwasami jest inny wysiłek fizyczny. Proponujemy wizytę na basenie i przepłynięcie kilku długości basenu. W ten sposób uda połączyć się relaks w wodzie z pracą mięśni, a w rezultacie ból powinien szybciej ustąpić. Lekarze także sugerują wykonywanie lekkich ćwiczeń w celu pozbycia się zakwasów.
  • Delikatny masaż wykonywany na obolałych mięśniach przyniesie im ukojenie oraz rozluźnienie.
  • Dzięki wysokiej temperaturze, która panuje w saunie mięśnie się rozluźnią, a dodatkowo w całym organizmie poprawi się krążenie oraz dotlenienie, w rezultacie wyjdziecie z niej bardziej odprężeni i zrelaksowani.
  • Dla niecierpliwych lub leniwych też jest sposób pl.wikipedia.org. Należy się zaopatrzyć w niesteroidowe leki przeciwzapalne lub specjalny żel lub maść na zakwasy.
  • Nie jest to co prawda szybki sposób na już występujące zakwasy, ale warto stosować rozciąganie po każdym większym wysiłku fizycznych, ponieważ dzięki niemu w dużym stopniu uda nam się ich uniknąć.
  • Niektórzy uważają za skuteczne piwo na zakwasy, nie jest to jednak poparte żadnymi badaniami naukowymi. Skuteczność piwa działa bardziej jako efekt placebo, a dodatkowo zwiększa ilość kalorii w organizmie oraz wypłukuje z niego wodę. Kolejnymi domowymi sposobami jest także ciepły kompres, który można przyłożyć na obolałe mięśnie lub herbata z niewielkim dodatkiem sody oczyszczonej (ma na celu odkwasić organizm).

Rate this post